طراحی سایت


درصورتی که قصد به تلاوت این نوشته‌علمی گرفته‌اید، به احتمال زیاد به‌دنبال جواب به‌این سوال می‌باشید که: شایسته ترین و مطلوب‌ترین ساختار تبلیغات در گوگل ادوردز چه طور میباشد؟ یکی‌از شایسته ترین و موثرترین چاره‌ها برای حل ایرادات انسان از پیشین تاکنون، این میباشد که قضیه پهناور را به نصیب‌های کوچکتری تقسیم کنیم تا با حل نصیب‌های کوچک گردیده مورد اصلی هم حل شود.

فرض کنیم شما یک دکان اینترنتی با کلی فرآورده، ورقه و لغات کلیدی دارید و تصمیم گرفته‌اید در گوگل تبلیغ فرمائید. البته موضوع این میباشد که قبلی از هرکاری، می بایست بدانیم که کدام کالا را هدفگیری کنیم؟ یوزرها را به کدام ورقه وبسایت بفرستیم؟ کاربری که فلان واژه را کاوش کرد، به کدام ورقه از وبسایت هدایت شود؟ آیا مجبوریم کلیه یوزرها را به ورقه اصلی وبسایت خویش بفرستیم؟

خب، برای حل این مورد پهناور در تبلیغات گوگل، از به عبارتی فلسفه تقسیم زمینه پهناور به نصیب‌های کوچکتر به کارگیری میکنیم! یعنی گذشته از هرچیزی، نخست بایستی ساختار وبسایت خویش را باز‌بینی کنیم و بتوانیم تولیدات خویش را نوع‌بندی و تفکیک کنیم. می بایست بدانیم یک‌سری مال داریم، تعدادی کاغذ فرود داریم و برای هر مال از چه عبارات کلیدی می بایست استعمال کنیم.

ولی قبلی از استارت تبلیغات ادوردز، لازم میباشد نکات دیگری را نیز در وبسایت خویش رعایت کنیم که درین خصوص سفارش می کنم نوشته‌علمی چه گونه وبسایت خویش را برای تبلیغات در گوگل ادوردز فراهم کنیم؟ را بی تردید مطالعه نمائید.

اهمیت-آشنایی-ساختار-تبلیغ-در-گوگل

خوشبختانه سیستم گوگل ادز به سیرتکامل‌ای پباده سازی گردیده که شما بتوانید ساختاری منطقی برای هدفگیری محصول ها خویش بچینید. در‌این نوشته‌ی علمی، قصد داریم ساختار تبلیغ در گوگل ادز را با هم باز‌بینی کنیم. آشنایی این ساختار به رئیس هرچه بهتر کمپین تبلیغاتی شما یاری خواهد کرد.

سطح اکانت کاربری یا این که Account Level
سطح-اکانت-کاربری-ادوردز

او‌لین و بالاترین سطحی که در تبلیغات گوگل با آن سروکار داریم، سطح اکانت کاربری میباشد. درواقع، کمپین(های) تبلیغاتی شما در یک اکانت کاربری ساخت می گردد. هر پولی که قصد داشته باشید برای کمپین تبلیغاتی خویش هزینه نمائید باید از روش این اکانت کاربری شارژ شود. همانطور که در صورت بالا هم مشاهده می کنید، می توانید در هر اکانت کاربری ادوردز یکسری کمپین تبلیغاتی داشته باشید.

بطور کلی می‌قدرت خاطرنشان کرد که هر اکانت کاربری در ادوردز دارنده مولفه‌های پایین میباشد:

پرداخت‌های شما (Billing & payments) از روش این اکانت انجام می شود
هر اکانت متصل به یک آدرس اینترنتی منحصر میباشد و با به کار گیری از راز عبور برای شما قابل دسترسی خواهد بود
هر اکانت دارنده یک کد شناسایی مشتری (Customer ID) میباشد که در سیستم گوگل با آن شناسایی می شوید
اما به واسطۀ تحریم‌های کمپانی گوگل، شما نمی‌توانید از کشور‌ایران برای خویش یک اکانت کاربری ساخت و آن را شارژ فرمائید و لازم میباشد به واسطۀ یکی کمپانی‌های اهل ایران که در آن سوی مرز اکانت دارا‌هستند و سرویس ها تبلیغ در گوگل ادز را ارائه می دهند، اکانت خویش را شارژ و کمپین‌تان را راه اندازی نمایید.

سطح کمپین یا این که Campaign Level
سطح-کمپین-تبلیغاتی-گوگل-ادوردز

بعداز آنکه اکانت کاربری شما ساخت شد، میتوانید کمپین(های) خویش را در‌این اکانت فعال سازی نمایید. فرض کنیم تا اینجا برای خویش یک اکانت کاربری فعال سازی و مبلغ 100 درهم امارات در آن شارژ کرده‌اید. گام‌بعدی شما ساخت یک کمپین تبلیغاتی برای مغازه‌تان میباشد.

بطور کلی هر کمپین تبلیغاتی دارنده خصوصیت‌های پایین میباشد:

دارایی روزمره (Daily budget) که معلوم‌کننده حداکثر هزینه مصرفی شما برای کمپین گزینه نظرتان در هر 24 ساعت میباشد
تنظیماتی مانند عصر اکران، نمایش خانه، دستگاه‌های آیتم هدفگیری (دسکتاپ، تلفن همراه و تبلت) و استراتژی‌های بها‌گذاری (Bid strategy)
هر کمپین مشتمل بر مجموعه‌های تبلیغ (Ad groups) شما میباشد.
هر کمپین تبلیغاتی میتواند پلاگین‌های تبلیغاتی یگانه به خودش را داشته باشد.
هر پولی را که شما در اکانت کاربری خویش شارژ نموده‌اید، با دقت به بودجۀ روزمره‌ای که برای هر کمپین تمجید کرده‌اید، به وسیله کمپین‌های فعال مصرف می گردد. شما در حسابی که دارید می توانید هر تعداد کمپینی که مدنظرتان میباشد تولید نمایید. برای مثال فرض کنیم شما یک وبسایت برای فروش تلفن همراه دارید و یک وب سایت هم برای فروش تلویزیون. برای هریک این تارنما‌ها میتوانید یک کمپین غیروابسته فعال سازی نمائید.

در واقع، مهم ترین خصوصیت هر کمپین در سیستم تبلیغات گوگل ادز، هدفی میباشد که شما از فعال سازی آن کمپین دارید. شما می توانید به ازای هر هدفی که دارید، دسته کمپین متناسب با آن را تعیین فرمایید. به زودی نوشته‌علمی‌ای جامع در رابطه اشکال کمپین‌های تبلیغاتی گوگل به همدم سعی آنها را برایتان فراهم میکنیم.

ولی به خاطر داشته باشید که در کمپین‌های مختلفی که دارید، کلمه ها کلیدی یکسانی نباید هدفگیری شود. مثلا درصورتی که شما 2 تارنما م کردن حقوقی دارید و میخواهید تبلیغ هر دو وب سایت را برای کلمۀ م کردن حقوقی» فعال نمایید، می بایست هر کمپین را در اکانت مستقل‌ای ساخت فرمائید. مگر اینکه کلمه ها شبیه نداشته باشند.

ولی وجود کلمه ها شبیه موجب بسته شدن تبلیغ شما نمی شود. بلکه گوگل دربین عبارات شبیه، تبلیغ شمارا روی کلمه و واژه‌ای اکران میدهد که از نگاه خودش کارایی بهتری دارااست. بنابر این، کمپین‌های شما به گنجایش اکران و محل ورود قابل قبولی نمیرسند و با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

زمان جامع تبلیغات در گوگل

در‌این عصر 15 ساعته از آکادمی نوین ما تمام آنچه بایستی بدانید را به شما خوا‌هیم اظهار‌کرد تا به یک کارشناس حقیقی گوگل ادز گردید و فروش کسب و فعالیت خویش را ارتقا دهید.

برای اطلاع از سرفصل‌های عصر روی عکس کلیک نمائید.

سطح مجموعه تبلیغاتی یا این که Ad Group Level
تیم-تبلیغاتی-در-گوگل-ادوردز

تا اینجای عمل، شما اکانت کاربری و بعد یک کمپین تبلیغاتی تولید کرده‌اید. حال نوبت آن رسیده که تیم‌های تبلیغاتی خویش را هم ساخت فرمایید. هر کمپین تبلیغاتی میتواند یک تا تعدادی تیم تبلیغاتی (Ad group) داشته باشد. مثلا در حالتی که شما یک مغازه تلفن همراه دارید و دو مدل جنس سامسونگ و اپل در وبسایت شما جانور میباشند، بهتر میباشد دو مجموعه تبلیغاتی جدا فعال سازی فرمائید. هر مجموعه تبلیغاتی دارنده مورد ها ذیل میباشد:

یک یا این که چندین متن تبلیغ (Ad text) مربوط به متاع یا این که خدماتی که در وب سایت هدفگیری کرده‌ایم
یک صفحۀ فرود (Landing page) از تارنما شما که به عبارتی صفحۀ فرآورده یا این که سرویس ها گزینه نظرتان میباشد
یکسری لغت ها کلیدی (Keywords) مربوط به هر فرآورده و خدماتی که انگیزه گرفته‌اید
هر مجموعه تبلیغاتی میتواند پلاگین‌های تبلیغاتی خاص به خودش را داشته باشد.
در واقع شما به ازای هر ورقه فرود از سایتی که قصد دارید هدفگیری فرمایید، لازم میباشد یک مجموعه تبلیغاتی جدا از هم داشته باشید. به خاطر داشته باشید بهتر میباشد تا جایی که میگردد از تیم‌های تبلیغاتی غیر وابسته به کار گیری فرمائید. مثلا، در شرایطی که شما 3 جنس کفش، بلوز و جوراب در دکان اینترنتی خویش دارید، بهتر میباشد برای هر مال، یک تیم تبلیغاتی مستقل تولید فرمائید.

در‌این‌رخ، بی تردید امتیاز شما ارتقاء مییابد و در سود آن، هزینه‌های شما کاهش خواهد یافت. چون انگیزه‌گیری شما ظریف‌خیس میباشد و استفاده کننده شل‌خیس به چیزی که می خواهد دسترسی پیدا مینماید. بنابر این سفارش ما این میباشد که بجای آنکه صدها واژه و کلمه کلیدی را صرفا با یک متن تبلیغ به ورقه اصلی ارسال فرمائید، تعدادی تیم تبلیغاتی داشته باشید که هر مورد با لغات کلیدی دارای ربط، برگه مرتبطی از وبسایت شمارا انگیزه‌گیری مینماید.

همان طور که توضیح دادیم، هر مجموعه تبلیغاتی از 3 مولفۀ متن تبلیغ، لغت ها کلیدی و صفحۀ فرود تشکیل می‌گردد. در‌پی این 3 گزینه را هم گزینه بازنگری قرار میدهیم.

1- برگه فرود یا این که Landing Page
ورقه فرود تبلیغات ادوردز

صفحۀ فرود درواقع یکی نشانی‌های برگه وبسایت یا این که URL شما میباشد. شما با به کار گیری از نشانی ورقه فرود می توانید معین نمایید که در یک تیم تبلیغاتی، استفاده کننده بعداز کلیک روی متن تبلیغ شما در گوگل، به کدام برگه از تارنما هدایت شود. در واقع، هر ورقه‌ای که دربرگیرنده مال یا این که سرویس ها شما میباشد و قصد دارید روی آن برگه تبلیغ بدهید، یک صفحۀ فرود به حساب می آید.
 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها